Saturday 15 October 2011

sahabat vs kawan. 
sahabat bg ak bermksd mmpu bersma ak saat ak kecundang, rebah dan longlai. bagi ak sukar mndpat shbat seperti itu. mmpu memberi nsihat saat jiwa tersasar. mmpu mmberi pedoman saat hati mula jauh. bagi ak itu sahabat. 

kawan bg ak mereka yg mngkin hnya mmpu brsma kita saat kita gmbira. saat kita di pncak, dan hnya akn ada saat kegemilngan di mercu. itu kebiasaannya. 

namun mungkin juga sahabat yg kita sngka kekl di sisi dan sentiasa ada akn mengkhianati kita. dan mngkin juga sahabat yg biasa2 itu lah yg ada di sisi kita saat kita memerlukan seseorng. 

ikutlah garis pnduan bersahabat dlm islam. shabat yg sebenar mmpu membmbng kita ke jln yg lurus. mmpu menasihati kita saat kita terpesong... dan mmpu membawa kita ke syurga. sahabat.... sahabat.... ibarat kita memilih dua shabat. pembakar kayu penjual mnyak wngi. berkwn dngan pmbkar kayu maka arang la bau kita. brkwn dngan pnjual mnyak wngi, maka wngilah bau kita.... keputusan di tngan anda. kwn mmpu mmbwa kita ke lmbah jurng neraka. dn kwn juga mmpu mmbawa kita ke syurga

No comments:

Post a Comment